سرامیک کف مات

سرامیک 120*120 کف یکی از کاربردی ‌ترین مصالح در ساختمان سازی است و عمدتا در قسمت کف مورد استفاده قرار می گیرد. سرامیک 120 در 120 پرسلان در واقع به معنای سفال ‌های پخته شده است و در گذشته به شکل‌های متفاوتی از آن استفاده می ‌شد. اما امروزه این سرامیک در صنایع مختلفی به کار می ‌رود و یکی از آنها ساختمان سازی است. در میان انواع سرامیک، سرامیک 120*120 کف پراستفاده بوده و در بخش‌ های مختلفی به کار می‌ رود. در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی‌ های سرامیک 120 در 120 پرسلان بپردازیم.

riverconcrete2 1024x1024 - ویژگی های سرامیک 120*120 کف در سال 2023

مزایای سرامیک  120*120 کف

مزایای استفاده از سرامیک 120*120 کف

انواع سرامیک 120*120 کف مقاومت بالایی در برابر خط و خش داشته و به راحتی آسیب نمی‌ بینند. به همین دلیل می‌توان از این سرامیک در کف اتاق خواب، سالن و مکان‌ های پر رفت و آمد استفاده کرد. این سرامیک لغزندگی نداشته و پس از قرار دادن در محل با چسب یا سیمان، ایستادگی خود را حفظ می‌کند. سرامیک 120*120 کف برای استفاده در آشپزخانه نیز مناسب است. این سرامیک ضد لک است و مواد مختلف نمی توانند روی آن لکه به وجود آورند. سرامیک 120 در 120 پرسلان جز مصالح درجه یک و باکیفیت است که ارزش به کار بردن در ساختمان‌ ها را دارد.

سرامیک 120*120 کف به شکل رکتیفای برش خورده است؛ به همین دلیل نصب آن در قسمت‌ های مختلف ساختمان بدون نیاز به بندکشی صورت می گیرد. در مراحل ساخت این نوع سرامیک، دمای پخت آن را تا 1200 درجه سانتی‌گراد قرار می ‌دهند. این بالا بودن دمای پخت باعث می شود کیفیت و کارایی آن افزایش یافته و ویژگی‌های منحصر به فردی کسب کند. برای مثال سرامیک 120*120 کف ضد حریق است. قرار گرفتن این کاشی در آتش و هرگونه حرارت بالا، مانع از تغییر حالت آن می‌ شود. حرارت بالا باعث می شود تا سرامیک ساختار مقاومی پیدا کند.

تابش مستقیم خورشید نمی تواند در سرامیک 120*120 کف تغییر رنگ ایجاد کند. شما می توانید از این محصول برای کف تراس و سایر فضاهای باز استفاده کنید. سرامیک 120در 120 پرسلان در برابر شوینده های مختلف تغییر ماهیت نمی‌ دهد. عدم تغییر ماهیت این سرامیک باعث استفاده از آن در حمام و سرویس بهداشتی می شود. از آنجایی که در سرویس بهداشتی به صورت مکرر مواد شوینده استفاده می‌شود لازم است که سرامیک‌های کف از کیفیت بالایی برخوردار باشند. این سرامیک‌ ها آب را از خود عبور نمی ‌دهند و در برابر آن نفوذ ناپذیر هستند. به علاوه در شرایطی که دمای هوا پایین باشد، ساختار آن دچار یخ زدگی نمی ‌شود.

riverconcrete anthracite2 1024x1024 - ویژگی های سرامیک 120*120 کف در سال 2023

کاربرد سرامیک 120*120 کف

از سرامیک 120*120 کف پیور سرامیک در بخش‌ های مختلف ساختمان سازی استفاده می ‌شود. به دلیل اینکه این نوع سرامیک خواص ضدباکتری دارد، انتخاب بسیار خوبی برای سرویس بهداشتی است. دستشویی و حمام بستر مناسبی برای رشد میکروب و زمینه ‌ساز بیماری ‌های مختلف است و حتما باید از مصالح مقاوم در آن استفاده شود. سرامیک 120 در 120 پرسلان بسیار مستحکم بوده و در طولانی مدت دچار سایش نمی‌شود. به کار بردن آن در محیط‌های پر رفت و آمد مانند بیمارستان، کافی شاپ، رستوران و… مناسب خواهد بود. از آنجایی سرامیک 120*120 کف درخشش و زیبایی بالایی دارد، برای کف پذیرایی و هال نیز توصیه می‌شود.

این نوع سرامیک به دلیل فرایندی که در مراحل ساخت طی کرده است عمر زیادی دارد. همچنین تا سال‌ ها دچار تغییر ماهیت و ساختار نمی‌شود و جلوه خود را حفظ می‌کند. سرامیک 120 در 120 نسل نوین سرامیک ‌های کف بوده و استفاده از آن در ساختمان سازی پیشنهاد می‌ شود.

مقایسه سرامیک پرسلان و سرامیک معمولی

سرامیک پرسلان و سرامیک معمولی در چند مورد تفاوت اساسی با هم دارند. سرامیک معمولی از ترکیب مواد خاک رس سفید، قهوه‌ای و قرمز است که نرمی بیشتر و چگالی کمتری دارند. در مقابل سرامیک 120 در 120 پرسلان با خاک رس سفید و فلدسپات ساخته شده است. پرسلان در دمای بسیار بالا پخته می ‌شود و به همین دلیل دارای سختی و تراکم بیشتر است. در مقابل سرامیک 120*120 کف پرسلان جذب آب بسیار کمی دارد. این در حالی است که سرامیک معمولی دارای ظرفیت بالایی در جذب آب است.

از معایب سرامیک معمولی احتمال بالا شکسته شدن و ترک خوردن آن در بروز تغییرات آب و هوایی است. احتمال ترک خوردن برای سرامیک کف پرسلان وجود ندارد و یا بسیار کم است. یکی از عیوبی که برای سرامیک پرسلان وجود دارد، وزن بالای آن است. وزن بالا حمل و نصب آن را کمی دشوار می‌کند اما عیب آن در برابر مزایای بیشماری که دارد مغلوب شده است. از سرامیک‌های معمولی در کف فضاهای خالی منازل و اماکن، دیوار و جاهایی که تردد کمتری وجود دارد استفاده می‌شود. اما سرامیک پرسلان در کف، روی دیوار، مکان‌هایی مانند ادارات، ساختمان تجاری، فروشگاه، استخر، سرویس بهداشتی عمومی، هتل و … به کار می‌رود.

Versilia2 1024x1024 - ویژگی های سرامیک 120*120 کف در سال 2023

قیمت سرامیک معمولی در مقایسه با سرامیک 120*120 کف راک سرامیک کمتر بوده و مقرون به صرفه است. همچنین سرامیک معمولی راحت تر از سرامیک پرسلان برش می‌خورد. از سرامیک معمولی عمدتا در فضاهای داخلی استفاده می‌شود.

ولی مزایایی که برای سرامیک پرسلان ذکر شد به هیچ عنوان در سرامیک معمولی وجود ندارد. پرسلان به دلیل سختی بالایی که دارد مدت زمان برش آن بیشتر است. همچنین سرامیک 120*120 محدودیتی نداشته و امکان استفاده از آن در محیط داخلی و فضای بیرون وجود دارد.

ماندگاری و نگهداری سرامیک پرسلان

گل سرامیک 120*120 کف نسبت به سرامیک معمولی تراکم بیشتری داشته و نفوذپذیری بسیار کمی دارد. این تراکم بالا احتمال نفوذ هر ماده‌ای اعم از آب و هوا به درون آن را غیرممکن می کند. کارشناسان توصیه دارند در محیط‌ هایی که لازم است از مقادیر بالایی سرامیک استفاده شود، ترجیحا سرامیک 120*120 کف به کار رود. این نوع سرامیک به دلیل تراکم بالا و ترکیبات غنی، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. سرامیک پرسلان لکه را به خود جذب نمی‌کند و پاک کردن آن راحت است.

بهتر است هر چند وقت سرامیک دوغاب شود تا از رشد جلبک و بروز لکه در آن جلوگیری گردد. به صورت کلی دو نوع سرامیک پرسلان وجود دارد: پرسلان لعاب دار، پرسلان پولیش. تفاوت آن‌ها در این است که پرسلان لعاب دار، یک لایه از شیشه مایع دارد. این لایه باعث می شود تا سرامیک در برابر لکه و رطوبت دوام بالایی داشته باشد. البته که وجود این لایه از مزیت های سرامیک پرسلان محسوب می شود.

120120baner - ویژگی های سرامیک 120*120 کف در سال 2023
سرامیک 120در120 راک سرامیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه