WhatsApp Image 2020 08 18 at 05.55.59 1024x1024 - سرامیک آشپزخانه : گزینه‌های مختلف برای انتخاب

بسیاری از طراحان دکوراسیون و افراد خلاق در زمینه‌ی طراحی داخلی از نقش پر رنگ آشپزخانه در این زمینه مطلع هستند. بکارگیری تجهیزات مناسب، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی جذابیت آشپزخانه خواهد داشت. یکی از مهمترین و موثرترین عوامل در این زمینه، استفاده از سرامیک آشپزخانه مناسب و ایده آل خواهد بود. شاید این سوال برای شما پیش آید که سرامیک‌هایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، چه ویژگی‌هایی را در بر دارند؟ برای پاسخ این سوال و بسیاری از سوالات دیگر در زمینه‌ی سرامیک‌های آشپزخانه همراه ما باشید.

ساهارا 1024x353 - سرامیک آشپزخانه : گزینه‌های مختلف برای انتخاب

پارامترهای مهم برای انتخاب شایسته و مناسب سرامیک آشپزخانه:

برای برخورداری از یک آشپزخانه مدرن یا کلاسیک که از طراحی و معماری با ظرافت بهره‌مند گشته است، توجه به برخی از پارامترها، بسیار مهم و ضروری خواهد بود. استفاده از طرح و رنگ برای افزایش ابعاد و فضا، چشم نواز کردن محیط آشپزخانه با انتخاب هوشمندانه‌ی طرح و رنگ مناسب سرامیک‌ها، مقاومت و کیفیت بسیار بالا و مواردی از این قبیل، از جمله مهمات ضروری برای تهیه سرامیک آشپزخانه می باشد. در ادامه با ذکر جزئیات بیشتر برای انتخاب شایسته همراه شما هستیم:

چه سرامیکی برای کف آشپزخانه انتخاب کنیم؟

انتخاب سرامیک برای کف محیط آشپزخانه با تکیه به برخی از اصول و موارد مهم می‌باشد. محیط آشپزخانه به نوعی قلب خانه به شمار می‌رود. فعالیت افراد در این محیط، بیشتر از دیگر محیط های خانه خواهد بود. لذا توجه به برخی از موارد بسیار مهم است.

سرامیک کف باید مقاوم باشد :

از سرامیک ‌های مقاوم و باکیفیت برای کف آشپزخانه استفاده کنید.سرامیک‌هایی در دسته‌ی سرامیک‌های مقاوم قرار می‌گیرند که از جذب آب بسیار کمی برخوردار هستند، در مقابل ضربه و خط و خش نیز از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشند، استفاده از کاشی و یا سرامیک‌هایی که در مقابل لغزش نیز مقاوم هستند بسیار ایده‌آل خواهد بود. سرامیک‌های بدون درز، سرامیک مات، سرامیک لعابدار و … انتخابهای مناسبی هستند.

طرح سرامیک‌های مورد استفاده برای کف بسیار مهم است:

به طرح سرامیک‌هایی که برای کف آشپزخانه در نظر گرفته‌اید، توجه کنید. همخوانی دیوارها، کف، کابینت در این محیط حائز اهمیت خواهد بود. امروزه با استفاده از طراحان خلاق و برجسته، شاهد انواع سرامیک‌ها با جذابیت فوق العاده‌ای خواهیم بود.

سهولت در تمیزی و پاکیزگی:

یکی از موارد پر اهمیت در آشپزخانه، تمیزی و نظافت است. لذا سرامیکی را برای کف آشپزخانه در نظر بگیرید که به راحتی تمیز و پاکیزه گردد.

تاثیر رنگ سرامیک بر روی آشپزخانه:

در آشپزخانه‌های مدرن از رنگ سفید و یا کرم استفاده می‌کنند. استفاده از سرامیک‌های طوسی و یا خاکستری برای آشپزخانه‌های پر نور و پر رفت و آمد و سرامیک‌های رنگی برای اشپزخانه‌های لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از تاثیر سرامیک بدنه بر روی محیط آشپزخانه چه می‌دانید ؟

برای تغییر و دکور جذاب و چشم نوار پوشش دیوارهای آشپزخانه‌ی خود می‌توانید از طیف گسترده‌ای از کاشی‌ها و سرامیک‌ها در راک سرامیک دیدن نمایید. جذابیت بصری فوق العاده در طرح‌های این مجموعه برای پوشش بدنه آشپزخانه، شما را برای یک تجربه‌ی تکرار نشدنی آماده می کند. خصوصیاتی که یک سرامیک بدنه باید در بر داشته باشد عبارتند از :

مقاومت بالا :

(مقاومت کششی، مقاومت در برابر ضربه و خط و خش، مقاومت در برابر نم و رطوبت، مقاومت در برابر تغییرات دمایی و … ) مقاومت بالا عمر بلند مدت و دوام طولانی را برای این سرامیک‌ها در بر خواهد داشت.

طراحی منحصر بفرد:

با انتخاب طرح ایده‌آل می‌توانید آشپزخانه خود را به یک شاهکار هنری تبدیل کنید. طرح منتخب باید وابستگی قابل توجهی با فضای آشپزخانه داشته باشد.

رنگ مناسب:

از دیگر عوامل موثر در انتخاب این نوع از سرامیک‌ها، توجه به رنگ ایده‌آل و مناسب آنها خواهد بود. رنگ در افزایش و یا کاهش ابعاد از نظر بصری، بسیار موثر بوده است. برای فضاهای بزرگ می‌توان از رنگ‌های مات و تیره و در فضاهای کوچک می‌توانید از سرامیک‌های روشن و براق استفاده کنید. لازم به ذکر است که دریافت مشاوره‌های کاربردی از مشاوران متخصص و باتجربه راک سرامیک، بسیار مفید و قابل تامل خواهد بود.

تاثیر سرامیک بین کابینتی در جذابیت محیط آشپزخانه :

فضای خالی بین کابینتهای نصب شده، بر روی جذابیت ظاهری آشپزخانه تاثیر بسزایی داشته است. لذا بسیاری از افراد خلاق با بهره‌گیری از دانش و ایده‌های مدرن و کاربردی اقدام به تولید محصولات خارق‌العاده‌ای نموده‌اند. این محصولات می‌توانند جذابیت فضای آشپزخانه‌ی شما را چندین برابر نمایند. استفاده از این محصولات با توجه به مواردی از جمله:

  • کیفیت بسیار بالا
  • مقاومت منحصر بفرد در برابر لکه، ضربه، خط و خش، نم و رطوبت
  • تنوع در طراحی
  • رنگ بندی ایده‌‌آل و قابل توجه
  • سهولت در نگهداری و تمیز کردن
  • سهولت در نصب و اجرا

 و مواردی از این قبیل صورت می‌پذیرد. این سرامیک‌ها در ابعاد مختلف بنا به سلیقه‌ی مشتریان طراحی و تولید شده‌اند. برای بهره‌برداری از تنوع بسیار زیاد این محصول، می توانید به سایت راک سرامیک مراجعه نموده و شاهد طیف گسترده‌ای از این سرامیک‌های با کیفیت و مدرن باشید.

تاثیر سرامیک کانتر تاپ و جزیره در جذابیت محیط آشپزخانه :

با توجه به لزوم استفاده از کانتر تاپ یا جزیره در آشپزخانه‌های امروزی، از متریال‌های مختلفی برای این محصول استفاده خواهند نمود. استفاده از متریال تولیدی با توجه به نیاز کاربران تعیین خواهد شد. بسیاری از فعالیت‌های افراد برای آشپزی، سرو غذا و … بر روی کانترتاپ و یا جزیره صورت می‌پذیرد. اما برای اینکه بتوانید از ظاهری خیره کننده و منحصر بفرد در کنار کیفیت بسیار بالای جزیره و یا کانترتاپ برخوردار شوید، می‌توانید از سرامیک‌های عرضه شده برای این مورد استفاده نمایید. از مشخصات ایده‌آل در این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم ایجاد خط و خش
  • ماندگاری بلند مدت
  • سهولت در تمیزی و نظافت
  • عدم نفوذ آب و نم و رطوبت
  • عدم ایجاد لکه و خلل و فرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه