راک سرامیک

کاشی و سرامیک :

تولید کاشی و سرامیک پیشینه ی دیرینه ای دارد .اما با پیشرفت روزانه علم و تکنولوژی ، متخصصین در این زمینه هر روز به کشفیات جدید برای کیفیت بهتر این محصولات دسترسی پیدا می کنند. انواع محصولاتی که امروزه به بازار ارائه می شوند ، از کیفیت های  متنوع ، طرح های جذاب و گوناگون ، رنگ بندی های ایده آل و منحصر به فردی برخوردار هستند که هر کدام از آنها با توجه به ویژگی های در بردارنده ، برای استفاده در مکان های خاصی تهیه و تولید شده اند. دسته بندی های متفاوتی برای انواع سرامیک ها می توان در نظر گرفت که بسته به موارد مصرف ، از بین آنها انتخاب مناسبی انجام داد. یکی از انواع دسته بندی ها سرامیک لعابدار و سرامیک بدون لعاب می باشد.

سرامیک لعابدار :

در تولید سرامیک ها پس از تهیه مواد اولیه ، پخت آنها در دمای حدود 1200 درجه صورت می پذیرد. این دما سبب ایجاد مقاومت و سختی در کاشی ها خواهد شد. با توجه به مواد اولیه برای تولید این نوع از محصولات ، انواع محصولات متنوعی تولید خواهد شد. برای نمونه یکی از انواع این محصولات سرامیک پرسلانی خواهد بود. که خود دارای زیر مجموعه های فراوانی از جمله سرامیک طرح تراورتن ، سرامیک گرانیتی ، سرامیک فول بادی و بسیاری از انواع دیگر می باشد. برای اینکه ناهمواری ها و نا مسطح بودن سطح محصول را از بین ببرند و به محصولی ایده آل تبدیل نمایند، از لعاب استفاده می کنند و سطح مورد نظر را با لعاب اندود می نمایند.

سپس وارد مرحله ی اصلی پخت نموده و پس از پخت اقدام به درجه بندی محصول خواهند نمود. پس از انجام مراحل پخت و درجه بندی نمودن محصولات اقدام به بسته بندی و آماده سازی این محصولات می نمایند. اما بسته بندی این محصولات نیز بنا به تنوع در این محصولات صورت می پذیرد. برخی از محصولات با ضخامت های متفاوت به بازار عرضه می شوند .

WhatsApp Image 2020 05 17 at 05.06.48 1024x768 - بررسی بسته بندی متفاوت در سرامیک ها

تنوع در ضخامت محصول :

همانطور که گفته شد بسته بندی با توجه به موضوعات متفاوتی صورت می پذیرد. یکی از این عوامل ضخامت محصولات و کاشی ها خواهد بود. اغلب تولید این محصولات با ضخامت 3 میلی متر آغاز شده و تا سرامیک ضخامت 12 میلیمتر الی 25 میلی متر ادامه خواهد داشت . موارد استفاده از این محصولات با توجه به مقاومت آنها بسیار متفاوت خواهد بود. از برخی ضخامت ها برای سرامیک کف ، سرامیک رو کابینتی ، کانتر تاپ سرامیک ، کاشی های بین کابینتی استفاده می نمایند. از ضخامت های بیشتر اغلب برای مکان هایی که به مقاومت بیشتری نیاز دارند استفاده خواهد شد. برای نمونه استفاده از سرامیک ضخامت 12 میلیمتر برای دیواره های راه پله و ضخامت های بالاتر را برای پله ها استفاده خواهند نمود.

تنوع در طرح و رنگ محصول :

از موارد قابل توجه کیفیت در طرح و رنگ محصول می باشد. اغلب این محصولات با طرح ها و رنگ بندی های متنوع تولید می شوند ، تا خریداران با تنوع بیشتر و انتخاب راحت تری روبرو باشند. طرح های سنگی ، طرح تراورتن ، طرح های سنتی ، طرح های اشکال هندسی ، طرح های آینه دار و بسیاری از انواع طرح های دیگر که سبب جلب توجه بسیاری از افراد می شود. ایجاد رنگ ها و طرح های متفاوت برای تولید محصولات جدید، افراد را به تغییر دکوراسیون جذابی وامیدارد. بسیاری از بسته بندی های محصولات با توجه به طرح و رنگ بندی آنها صورت خواهد پذیرفت.

تنوع در ابعاد محصولات :

بسیاری از محصولاتی که به بازار ارائه می شوند دارای ابعاد متفاوتی هستند که هر کدام موارد استفاده ی منحصر به فردی خواهند داشت. بزرگترین محصولات تولیدی اسلب ها هستند که با توجه به نیاز مشتریان بسته بندی و ارسال خواهند شد. موارد استفاده از آنها اغلب برای جدا سازی برخی از مکان ها و یا برای پشت تلویزیون و برخی از این موارد خواهد بود. سرامیک 60 در 60 ؛ سرامیک 60 در 120 ، سرامیک 120 در 240 برخی از انواع این طبقه بندی می باشند که خریداران با توجه به نیاز خود می توانند اقدام به خرید این محصولات نمایند. موارد استفاده از ابعاد متنوع بسیار زیاد می باشد. استفاده برای کف ، استفاده برای دیوار ، سرامیک سرویس بهداشتی و موارد بسیار زیادی از این قبیل می تواند ابعاد متفاوتی را در بر بگیرد.

تنوع در کیفیت محصول :

از جمله عوامل دیگری که در دسته بندی های محصولات از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد ، درجه بندی محصولات از نظر کیفیت آنها خواهد بود. اغلب این تولیدات را به سه درجه تقسیم بندی می نمایند.

سرامیک های درجه یک :

این نوع از محصولات از کیفیت بسیار بالا و مرغوبی برخوردار هستند. کاملا سالم و بدون نقص بودن این محصولات از جمله ویژگی های برتر آنها به شمار می آید. این نوع از محصولات از هیچ گونه عیب و نقصی در موارد اولیه ، لعاب استفاده شده ، کناره های کاشی برخوردار نبوده و از بالاترین درجه ی کیفی برخوردار هستند. قیمت این محصولات عمدتا از مابقی محصولات نیز بالاتر خواهد بود.

سرامیک های درجه دو :

این نوع از کاشی ها نیز دارای کیفیت بسیار مناسب ، مواد اولیه مرغوب و سالمی هستند اما ایراد آنها اغلب در کناره های کاشی ها خواهد بود . وجود یک یا دو خال بر روی کناره های کاشی ها با قطر حداکثری نیم میلیمتر ، یا لعاب نگرفتگی سطح ،حداکثر با سایز 2 در 3 میلیمتر ، می تواند سبب وارد شدن این کاشی ها به درجه بندی دوم شود. قیمت این محصولات به طور متوسط تخمین زده می شود.

سرامیک های درجه سه :

این نوع از کاشی ها در دید ظاهری محصول دارای مشکلاتی از جمله : وجود خال در سطح به اندازه ی 3 میلیمتر ، وجود دو خال با حداکثر نیم میلیمتر ، لعاب نگرفتگی لبه ی سرامیک با ابعاد 3 * 10 میلیمتر ، برخی از لب پریدگی ها با ابعاد 3 * 5 میلیمتر ، لعاب نگرفتگی در برخی از لبهای محصول با ابعاد 2 * 5 میلی متر و برخی از این موارد . البته برخی از انواع کاشی های درجه سه ، به درجه ی چهارم نیز نزول خواهند یافت که در بسته بندی های متفاوتی ارائه می شوند.

0001 - بررسی بسته بندی متفاوت در سرامیک ها

راک سرامیک را در اینستاگرام دنبال کنید !

Http://Instagram.com/RakCeramicsIsfahan

راه های ارتباطی با سرامیک راک :

Http://LuxArch.ir/ارتباط-با-ما

  • luxarch
  • اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹
  • 1094 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه