نکات مهم برای انتخاب سرامیک کف با توجه به دکوراسیون محیط

با پیشرفت صنعت کاشی و سرامیک در ایران شاهد افزایش استفاده از این محصولات در دکوراسیون محیط هستیم. سرامیک یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش کف به شمار می آید که به دلیل تنوع در طرح، رنگ، کیفیت و … برای فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این تنوع موجب می شود که انتخاب سرامیک برای دکوراسیون های مختلف کمی دشوار باشد. بنابراین بهتر است با در نظر گرفتن نکات مهمی که در این مقاله به آنها می پردازیم انواع سرامیک مانند سرامیک کف، سرامیک فول بادی و سرامیک پرسلان را انتخاب کنید.

چگونه سرامیک مناسب را انتخاب کنید؟

ما به شما می گوییم که چگونه انواع سرامیک کف و نحوه انتخاب آنها را برای استفاده در نظر بگیرید.
با سرامیک کف طرح‌دار با اندازه بزرگ در راهروهایی با مناطق انتقال، جلوه‌ای قوی ایجاد کنید.
در آشپزخانه ای به سبک خانه های روستایی مدرن، می توانید سرامیک های مات و براق هم رنگ را به شکل الگوی آجری بچینید.
شما می توانید سرامیک های سایز بزرگ را برای نگهداری آسان و کفپوش انتخاب کنید.
سعی کنید دو گرایش مختلف را در کنار هم بیاورید. به عنوان مثال، می‌توانید سرامیک‌های با نقش مرمر را با رنگ‌های مختلف روی دیوار و در حمام به صورت صاف روی زمین قرار دهید.

هنگام انتخاب سرامیک کف چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

اول از همه، شما باید هدف خود را از استفاده در مناطقی که سرامیک می‌کنید مشخص نمایید. با توجه به مشخصات فنی سرامیک کف، باید با توجه به تراکم تردد ناحیه تحت پوشش، سرامیک هایی با مقاومت سایشی مناسب انتخاب کنید.
مراقب باشید که از سرامیک دیواری روی دیوار و سرامیک کف، بر روی زمین استفاده کنید. زیرا با سرامیک های کف، ممکن است باری را ایجاد کنید که برای حمل آن بر روی دیوار بسیار سنگین باشد.
علاوه بر انتخاب سرامیک کف مناسب، باید لزوم استفاده از چسب مناسب را نیز در نظر داشته باشید. ابعاد و فرم مکانی که اعمال می کنید نیز انتخاب رنگ شما را تعیین می کند. انتخاب سایز مناسب به اندازه تصمیم گیری در مورد سبک و رنگ سرامیک مهم است.

pic 3 - نکات مهم برای انتخاب سرامیک کف با توجه به دکوراسیون محیط
راهنمای انتخاب و خرید بهترین سرامیک

آیا سنگ مرمر از مد می افتد؟

مرمر با رنگ های طبیعی متفاوت خود، همیشه ظاهری مجلل به فضاهای زندگی می بخشد. اگر می خواهید به فضا گرما اضافه کنید، سعی نمایید پوشش های چوبی را به سنگ مرمر اضافه کنید.

انتخاب سرامیک کف مناسب برای آشپزخانه

شما می توانید سنگ طبیعی را انتخاب کنید. با منافذی مانند سفال، سنگ یا مرمر به انتخاب های طبیعی روی آورید. انتخاب دیگر ممکن است سرامیک های چینی باشد. به لطف فناوری های جدید، سرامیک های چینی با ظاهر سنگ طبیعی نیز وجود دارد. اندازه سرامیک کف چینی نیز بسیار بزرگ بوده و از نظر هزینه مقرون به صرفه تر هستند.

آیا می توانم از 2 نوع مختلف سرامیک با هم استفاده کنم؟

اگر قصد دارید کل فضای زندگی خود را با سرامیک بپوشانید، از دو سرامیک مختلف استفاده کنید. اما اگر قصد استفاده از سرامیک منطقه ای را دارید، سعی کنید یک نوع سرامیک انتخاب کنید.

نظر شما در مورد مفاصل رنگی چیست؟

دوغاب رنگارنگ می تواند ظاهری عالی بر روی یک سرامیک لعابدار ساده ایجاد کند. همچنین، هنگام ترکیب سرامیک های مات با اتصالات تیره مراقب باشید، زیرا در صورت چسبیدن، جدا کردن آنها دشوار است. از استفاده از دوغاب های رنگی روشن با سرامیک های سایز بزرگ خودداری کنید. این اثر ممکن است چندان خوشایند نباشد. کمک گرفتن از یک متخصص هنگام چیدن سرامیک کف مفید است.

کدام رنگ سرامیک کف مناسب تر است؟

اگر نمی خواهید حتی کوچک ترین خرده ریزه روی زمین شما برجسته شود، به سرامیک کف با رنگ های روشن روی بیاورید. در غیر این صورت می توانید رنگ های تیره و به خصوص تون های خاکستری را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با پوشاندن دیوار با کاشی‌های تیره‌تر در فضاهایی که می‌توانید با استفاده از رنگ‌های روشن آن را بزرگ‌تر نشان دهید، حس عمق را بیفزایید.

در مورد استفاده از سرامیک در حمام چه کاری می توان انجام داد؟

با فهرست کردن آنچه در مورد سرامیک کف دوست دارید شروع کنید. اگر می خواهید آنها را به راحتی تمیز کنید، می توانید سرامیک های سایز بزرگ تر را انتخاب کنید. اگر از تمیز کردن نمی ترسید، سرامیک های مربع شکل کوچک تر یا کاشی های معرق نیز می توانند گزینه های خوبی باشند. به عنوان یک رنگ می توانید به رنگ خاکستری روی بیاورید که در سال های اخیر بسیار مد شده است.

pic 1 - نکات مهم برای انتخاب سرامیک کف با توجه به دکوراسیون محیط
همه چیز درباره ویژگی‌ها و انتخاب سرامیک

من عاشق سرامیک های سبک مراکش هستم، اما اگر این کار را انجام دهم در آینده پشیمان خواهم شد؟

سرامیک های سبک مراکشی با فرم، طرح یا رنگ خوب هرگز از مد نمی افتند. از خود بپرسید که چرا این سبک را دوست دارید؟ اگر پاسخ شما به این دلیل است که همه آن را انجام داده اند، دلیل خوبی نیست. اما اگر واقعاً آن را دوست دارید، محبوبیت یا عدم محبوبیت این سبک برای شما جزئیات بی اهمیتی خواهد بود.

آیا می توانم از سرامیک کف در مناطق باز استفاده کنم؟

بهتر است سرامیک کف را با فرش های بزرگ بپوشانید که به تعریف و نرم شدن فضا کمک می کند. در این قسمت ها از سرامیک های بزرگ استفاده کنید یا حتی آنها را به صورت مورب قرار دهید تا جریان و حس فضا ایجاد شود.

از چه چیزی می توانم در راهرو استفاده کنم؟

راهروها مناطق انتقالی خانه ها هستند. ابتدا به این فکر کنید که چه نوع تاثیری می خواهید در اینجا ایجاد کنید. انتخاب یک سرامیک کف آسان برای تمیز کردن و مقاوم در برابر سایش مفید است. همچنین، یک الگوی قوی برای پنهان کردن آثار خراش انتخاب کنید.

چگونه سرامیک کف را تمیز کنیم؟

مراقب باشید از مواد شوینده درشت دانه برای تمیز کردن سرامیک کف استفاده نکنید. اگر قصد دارید از مواد شیمیایی سفیدکننده برای تمیز کردن کاشی و سرامیک استفاده کنید، ابتدا آن را روی یک منطقه کوچک آزمایش نمایید. استفاده از مواد شیمیایی قوی در نگهداری این محصولات ناخوشایند است.

سرامیک زیبا برای دیوار یا کف

چه روی زمین و چه روی دیوار از آن استفاده کنید، این سرامیک ها برای افزودن بافت های مختلف به فضای زندگی شما عالی هستند. با سرامیک ‌های طرح‌دار با اندازه بزرگ در راهروهایی با مناطق انتقال، جلوه‌ای قوی ایجاد کنید.
در آشپزخانه ای به سبک خانه های سنتی، می توانید سرامیک های مات و براق هم رنگ را به شکل الگوی آجری بچینید. همچنین سرامیک کف سایز بزرگ را برای نگهداری آسان و کفپوش انتخاب کنید. سعی کنید دو گرایش مختلف را در کنار هم بیاورید. به عنوان مثال، می ‌توانید سرامیک‌های با نقش مرمر را با رنگ ‌های مختلف روی دیوار و در حمام به صورت صاف روی زمین قرار دهید.

چگونه سرامیک کف را برش دهیم؟

برش سرامیک کف را می توان با ابزارهای مختلفی انجام داد. اگر می خواهید یک برش مستقیم بدون دادن شکل خاصی داشته باشید، می توانید به خصوص کاشی ها را با ابزار برش شیشه برش دهید. امکان برش کاشی و سرامیک با برش کاشی برقی وجود دارد. با این حال، اگر این ابزار توسط متخصصان استفاده شود، می تواند سالم تر باشد. از آنجایی که سرامیک یک ماده بادوام و ضخیم است، برش ممکن است آسان نباشد.
کاشی و سرامیک را بعد از پر کردن کاسه با آب به داخل دستگاه فشار دهید تا لبه دایره برش 2 یا 3 سانتی متر با کاتر کاشی برقی همپوشانی داشته باشد و برش کاشی را اضافه کنید. با حرکت در امتداد خطی که قبلاً مشخص کرده اید، عملیات برش را انجام دهید. اگر در طول فرآیند برش فشار زیادی وارد کنید، ممکن است روند متوقف شود. جدای از این روش های دستی مختلفی مانند آسیاب سرامیکی و سنگدانه های دستی وجود دارد. ممکن است استفاده از ابزارهای دستی برای کارهای کوچک در خانه سالم تر باشد. با این حال، مشورت با یک متخصص برای روش های حرفه ای مفید است.

سرامیک فول بادی چیست؟

سرامیک فول بادی نوعی سرامیک بوده که در مقایسه با سایر سرامیک ‌ها جدیدتر است. از لحاظ ساختار شبیه سرامیک های پرسلانی هستند. از لحاظ رنگ رویه و بدنه تفاوتی ندارد و در صورت شکستن آن هیچ اختلاف رنگی نیان بدنه و رویه مشاهده نمی شود.

سرامیک فول بادی از چه چیزی ساخته شده که تا این حد بادوام است؟

سرامیک فول بادی توسط یک فرآیند شیشه ای شدن تشکیل می شود که در آن خاک رس، فلدسپات، کوارتز و سیلیس در دماهای بالا مخلوط می شوند. در طی این فرایند، دانه‌های رنگ مورد نیاز به کاشی پایه اضافه می ‌شود که یک مخلوط همگن ایجاد کرده که در سرتاسر کاشی پخش می ‌شود. به دلیل این همگنی، لایه رویی می تواند سایش و پارگی بیشتری را تحمل کرده و در نتیجه به عنوان گزینه ای بادوام تر عمل می کند.

مزایای سرامیک فول بادی چیست؟

سرامیک فول بادی توسط فرآیندهای شیشه ای ساخته می شود و بدنی همگن دارد. سختی خراش بهتری دارد. از این رو، پس از نصب، آماده عبور و مرور سنگین و حتی ترافیک سنگین وسایل نقلیه بوده و اجازه ساییدگی و شکستگی را نمی دهد. همه اینها جذابیت زیبایی سطح را دست نخورده نگه می دارد. همچنین دارای روکش مات و کفپوش ضد لغزش است، زیرا گاهی اوقات سنگ های بسیار صیقلی تمایل به لیز شدن دارند. نصب و نگهداری سرامیک فول بادی آسان و بدون دردسر است، در حالی که سرامیک کف معمولی هر 3 تا 4 سال یکبار نیاز به پرداخت دارد.

آیا سرامیک فول بادی مقرون به صرفه است؟

وقتی صحبت از قیمت گذاری روی طول عمر، نگهداری کم، استحکام و دوام می شود، واقعاً نمی توان برای هیچ یک از آن ها قیمت گذاشت. این سرامیک ‌ها یکی از پیشروها در صنعت برای تامین نیازهای کفپوش هستند. وقتی کسی همه زمینه‌هایی را که در آن برتری دارد و مزایایی که این کاشی‌ها به همراه دارند را در نظر می‌گیرد، فکر می‌کنم بهتر است سرامیک فول بادی را به ‌عنوان ارزش برای پول در نظر بگیریم.

چرا سرامیک فول بادی برای کفپوش ایده آل است؟

کفپوش بر روی دکوراسیون تاثیر می گذارد. هرگز نباید سرامیک های کف را نادیده گرفت. کفپوش هم در ظاهر چیدمان و هم در استحکام آن نقش مهمی دارد. سرامیک فول بادی به ویژه برای تمام نیازهای کفپوش شما طراحی شده است. این محصولات برای مبارزه با هر چیزی که ممکن است به سراغ شان بیاید مانند وزن زیاد، گرمای بیش از حد، رطوبت و باران طراحی شده‌اند.

سرامیک پرسلان چیست؟

پرسلن ماده ای است که در بسیاری از زمینه ها استفاده می شود. امروزه از آن در پوشش دیوار و کف نیز مورد استفاده قرار می گیرد. جنس آن نسبت به سایر سرامیک ها سخت تر بوده اما ماندگاری آن کمتر است. سرامیک پرسلان عایق بوده و رسانای الکتریسیته و گرما نیست.

pic 2 - نکات مهم برای انتخاب سرامیک کف با توجه به دکوراسیون محیط
راهنمای خرید انواع سرامیک کف پذیرایی و منزل

مدل های سرامیک پرسلان

اگرچه سختی سرامیک پرسلان نسبت به سایر سرامیک ها ویژگی خوبی به نظر می رسد، اما مقاومت آن در برابر ضربه کم است. سرامیک های پرسلن نسبت به سایر سرامیک ها ساختار صاف تری دارند. این ساختار صاف باعث افزایش روانکاری می شود. این سرامیک در فشارهای بالا فشرده می شود و نسبت به سایر سرامیک ها جذب آب کمتری دارد. در صورت درخواست به صورت مات یا براق به خریدار ارائه می شود. این محصول از نوع سرامیکی بهداشتی و ضد حساسیت است. معمولاً در مکان هایی استفاده می گردد که جذابیت های بصری دارند. از آن می توان در مکان هایی مانند تراس، آشپزخانه و دیوار استفاده کرد.

قیمت سرامیک پرسلان

مدل های سرامیک پرسلان که رویاهای شما را تزئین می کند، درخشندگی را به درخشش فضای زندگی شما می بخشد و زرق و برق را تا سقف با قیمت های مقرون به صرفه افزایش می دهد. قیمت این محصول بسته به کیفیت و جنس متفاوت است.

نکاتی که هنگام خرید سرامیک پرسلان باید در نظر بگیرید

هنگام انتخاب سرامیک پرسلان، براق یا سایر سرامیک ها، زیبایی شناسی باید در خط مقدم باشد. از آنجایی که سرامیک های براق بیشتر از سرامیک های مات فرسوده می شوند، ماندگاری آنها کمتر است. هنگام انتخاب باید به راحتی تمیز شود و لکه کمتری داشته باشد. هنگام انتخاب رنگ ها، باید با سایر اشیاء در منطقه ای که استفاده می کنید هماهنگی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه